niedziela, 24 marca 2019

Hanako "Powiedz mi, że to przetrwasz"




Uff. Zanim się ten album ukazał, myślałem, że autorzy albumu nie wzbogacą mi życia, a marzyłem o tym, mając w pamięci fantastyczną debiutancką epkę z 2017 i że w takim gatunku trudno mnie zachwycić. Reszta ich twórczości (druga epka i dwa utwory dla pewnej składanki niemieckiej) nie zrobiła na mnie podobnego wrażenia i miałem Hanako spisanych na zapomnienie (w sensie angielskiego "indifference"). W międzyczasie wokalistka, Bibi, nagrała i opublikowała bardzo ładny, lecz zupełnie inaczej brzmiący "The Love Essay", więc nie wiedziałem, czy wszyscy razem powtórzą poziom z zielonego minialbumu. I chyba jednak powtórzyli.

Najlepiej muzykom z Hanako wychodzą utwory "apokaliptyczne", rozpędzające się ku końcowi i zyskujące wrażenie rozpadu, rozłożenia, rozwiązania na do widzenia. Szczęśliwie zespół to udowadnia nieraz: "Duszność", "Kurz", "Drzazgi" są właśnie w takim dokładnie stylu i porządnie dzięki temu porywają, a nie sposób odmówić im zwariowanym gitarom oraz skutecznej perkusji. Takie granie to zresztą najlepsza metoda na to, co chyba zakładała muzyka punkowa. "Nikt" zaczyna się w niewiele mówiącej manierze, ale z czasem się przesiada na tę konkretną jednostajność i wówczas chwyta. Co więcej, same riffy gitarowe chce się nucić - niejednokrotnie czynią one muzykę jeszcze bardziej atrakcyjną, nie tylko we wspomnianych rozkręconych ścieżkach, ale i choćby w "Sierści" czy "Planktonie".

Nie przeszkadza próbowany już na "Liściach" drugi wokalista, mimo że jest on mniej ekspresyjny od Bibi i sprawdza się przede wszystkim na śpiewie (wówczas gdy koleżanka jednak porywa prawie całą sobą). Bardzo ciekawym smaczkiem są natomiast teksty po węgiersku w "Kurzu" i "Drzazgach", które Bibi śpiewa "od zawsze" (były też na jej solowych albumach i u Evvolves) i które nadają również muzyce Hanako dodatkowej ekscentryczności oraz introwertyzmu. Mimo paru trochę mniej istotnych ścieżek ("Echo", "Przetrwasz") "Powiedz mi, że to przetrwasz" to powrót zespołu do najwyższej formy, pokazujący, że mamy do czynienia z wyraźnie interesującą grupą, która się nie skończyła na debiucie.

9,1 Hanako "Powiedz mi, że to przetrwasz" [Trzy Szóstki 2019, emo / screamo / hardcore punk]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz